Bridgestone zapytał Polaków, jak walczą o swoje marzenia
Ponad 90% Polaków deklaruje, że ma marzenie, które zamierzają zrealizować. Blisko jedna trzecia z nas marzy o stabilizacji finansowej, a 17% deklaruje, że chce spędzać więcej czasu z rodziną. Wraz z wiekiem napotykamy na coraz więcej przeszkód na drodze do realizacji naszych celów, ale aż 58% ankietowanych twierdzi, że nigdy nie zamierza się poddać. Tak wynika z raportu opracowanego przez Bridgestone, Globalnego Partnera Olimpijskiego, w ramach kampanii „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”.
Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy , przeprowadził badanie, którego celem było ustalenie jakie marzenia i pragnienia mają Polacy oraz co najczęściej staje na drodze do ich realizacji.
O czym marzymy?
Aż 92% Polaków zadeklarowało, że ma przynajmniej jedno marzenie, a 74% z nas uważa, że ważne jest, aby je realizować. Trzy największe marzenia Polaków to: stabilizacja finansowa (32%), spędzanie większej ilości czasu z rodziną (17%) oraz prowadzenie zdrowszego i aktywniejszego życia (15%). Co ciekawe, kariera nie jest tym, o czym marzą ankietowani i jedynie 5% badanych deklaruje, że ich marzeniem jest sukces zawodowy.
„Cieszę się, że tak duża liczba Polaków ma marzenia i dąży do ich realizacji nie zważając na przeszkody. Historie takie jak moja – sportowca który po ciężkiej kontuzji, latach walki i wyrzeczeń wrócił do rywalizacji na najwyższym światowym poziomie – pokazują jak ważne jest to, aby wierzyć w siebie, swoje możliwości i konsekwentnie dążyć do celu. Jeżeli jeszcze go nie mamy, to teraz jest idealny czas, aby to zmienić – początek roku sprzyja takim decyzjom” – mówi Karol Bielecki, ambasador kampanii PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko.
Co staje nam na drodze?
Mamy marzenia, ale nie zawsze udaje nam się je spełniać. Blisko 70% Polaków napotyka przeszkody na drodze do ich realizacji. Przeważnie są to problemy natury finansowej (44%), słabe zdrowie (25%) lub brak czasu (23%) i najczęściej zmagamy się nie z jedną, a wieloma trudnościami. Trzydziestolatkowie są grupą, która najczęściej rezygnuje z podążania za swoimi marzeniami (28%), jednak im robimy się starsi, tym wytrwalej dążymy do celu. Aż 58% ankietowanych deklaruje, że nigdy nie rezygnuje z walki o marzenia.
Co nas motywuje?
Jak pokazały wyniki badań zleconych przez Bridgestone, przeszkody, jakie napotykamy na drodze, staramy się przezwyciężyć własnymi siłami. Ponad 1/3 z nas deklaruje również, że w chwilach słabości szuka wsparcia wśród najbliższych. Natomiast dla 68% ankietowanych największą motywacją do działania są ich własne dzieci, a w dalszej kolejności przyjaciele. Ważnym czynnikiem w walce o marzenia są dla nas niezwykłe historie innych ludzi, które inspirują 37% badanych.
Kampania „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko” jest prowadzona w ramach Globalnego Partnerstwa Olimpijskiego i skupia się na historiach byłych i obecnych olimpijczyków opowiadających o swoich, często wyboistych, ścieżkach do realizacji najwyższych celów. Jej założeniem jest dopingowanie ludzi w każdym wieku, o różnych zdolnościach i pasjach do odnalezienia siły, która pozwoli im podążać za marzeniami i pokonywać przeszkody pojawiające się na ich drodze.
W Polsce kampania ma trzech ambasadorów – każdy z nich ma wyjątkową i osobistą historię tego, jak pokonał przeszkody na drodze do realizacji marzeń. Są nimi: olimpijka i brązowa medalistka mistrzostw Europy w biegu na 800 metrów – Joanna Jóźwik, brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich Pjongczang 2018 i złoty medalista Mistrzostw Świata Lahti 2017 – Maciej Kot oraz srebrny i brązowy medalista mistrzostw świata w piłce ręcznej i król strzelców Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 – Karol Bielecki.
Badanie ankietowe zostało przeprowadzone przez Light Speed w imieniu Bridgestone w 7 krajach w Europie (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Polska i Belgia) na reprezentatywnej dla kraju próbie osób w wieku powyżej 18 lat.
Dodatkowe informacje o kampanii dostępne są pod adresem: www.podazajzamarzeniami.pl.
Informacje o Globalnym Partnerstwie Olimpijskim i Paraolimpijskim Bridgestone Corporation
Bridgestone Corporation z siedzibą w Tokio jest największym na świecie producentem opon i wyrobów z gumy, a jego misją jest „Służba społeczeństwu z pomocą wysokiej jakości produktów“. W 2014 roku firma została dumnym Globalnym Partnerem Olimpijskim, a w 2018 roku – Globalnym Partnerem Paraolimpijskim. Firma posiada tytuł Globalnego Partnera Ruchu Olimpijskiego i Paraolimpijskiego do roku 2024, a okres ten obejmuje Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie Tokio 2020, Pekin 2022 i Paryż 2024. Bridgestone dostarcza produkty, usługi i rozwiązania usprawniające sposób przemieszania się, życia, pracy i rozrywki, a zaangażowanie firmy w Ruch Olimpijski i Paraolimpijski pozwala kontynuować długą historię sportu i innowacji. W swoich działaniach na rzecz sportów olimpijskich i paraolimpijskich Bridgestone kieruje się globalnym przesłaniem firmy „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko“, którego celem jest zachęcanie do pokonywania przeszkód i wytrwałości w dążeniu do swoich celów. Jako globalny partner, Bridgestone posiada prawa marketingowe obejmujące pełną gamę oferowanych przez firmę opon, usług oponiarskich i wybranych usług motoryzacyjnych, rowerów samobieżnych, łożysk antywibracyjnych i różnorodnych wyrobów budowlanych i przemysłowych.
O Bridgestone w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (EMEA)
Bridgestone jest największym na świecie producentem opon i wyrobów z gumy. Od prawie 90 lat gwarantujemy, że ludzie i towary wygodnie i bezpiecznie dotrą do celu podróży. Budzimy zaufanie tam, gdzie liczy się to najbardziej – na styku pojazdu z drogą. Jesteśmy doskonałymi chemikami, inżynierami i naukowcami. Pracujemy nad innowacyjnymi technologiami w jednych z najbardziej zaawansowanych fabryk i centr badawczo – rozwojowych w Europie. Bezkompromisowo koncentrujemy się na dostarczaniu rzeczywistych rozwiązań dla rzeczywistych problemów, z którymi kierowcy spotykają się na drodze każdego dnia. Prowadzimy ich, bez względu na wszystko.
Więcej informacji nt. Bridgestone EMEA można znaleźć na www.bridgestone.eu oraz na www.bridgestonenewsroom.eu, a także w Social Media: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter i LinkedIn.