Data publikacji: 2016-10-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Continental WinterContact™ TS 860 – najbardziej doświadczony ekspert zimowy
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja
WinterContact™ TS 860 to najnowsza zimowa opona Continental do samochodów kompaktowych i średniej wielkości.
WinterContact™ TS 860 to najnowsza zimowa opona Continental do samochodów kompaktowych i średniej wielkości. W porównaniu do poprzedniego modelu, gwarantuje ona wyższy poziom bezpieczeństwa: zapewnia znaczną poprawę prowadzenia oraz hamowania na mokrych, pokrytych szronem, oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
WinterContact™ TS 860 – zimowy ekspert
Z oponą WinterContact™ TS 860 Continental raz jeszcze poprawił wyniki już i tak bardzo dobrej poprzedniczki – ContiWinterContact™ TS 850. Dotychczasowy model w ciągu ostatnich czterech lat osiągnął najlepsze wyniki w aż 47 niezależnych testach porównawczych przeprowadzonych przez europejską prasę branżową, kluby samochodowe i organizacje konsumenckie, co czyni go najlepszą oponą zimową Continental.
Nowe opony to połączenie najlepszych doświadczeń Continental oraz innowacyjnych technologii opracowanych i wdrażanych przez niemieckich specjalistów. WinterContact™ TS 860, dzięki udoskonalonej mieszance gumowej oraz nowej strukturze i technologii bieżnika, zapewnia o 5% lepsze osiągi na mokrych jezdniach oraz o 4% krótszą drogę hamowania na oblodzonych drogach. Ponadto opona zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i stabilność prowadzenia w warunkach zimowych.
WinterContact™ TS 860 – opona zimowa klasy premium – została zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy poruszają się swoimi samochodami po drogach Europy Środkowej i Zachodniej – czyli tam, gdzie zimy są zazwyczaj mroźne oraz wilgotne, a częste deszcze i niskie temperatury tworzą ryzyko występowania gołoledzi. Właśnie dlatego celem inżynierów z Continental stało się zaprojektowanie opony, która zapewni maksymalne bezpieczeństwo w zmiennych zimowych warunkach pogodowych.
Nowa mieszanka – większa przyczepność
W przypadku mokrych nawierzchni to skład chemiczny mieszanki ogumienia wpływa bezpośrednio na przyczepność i hamowanie. Dlatego, wykorzystywana w oponie Continental WinterContact™ TS 860 udoskonalona mieszanka gumowa Cool Chili™ została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewniać optymalne bezpieczeństwo – podczas pokonywania zakrętów czy nagłego naciśnięcia pedału hamulca.
Mieszanka Cool Chili™ charakteryzuje się wysoką zawartością siliki o maksymalnej przyczepności, co znacznie poprawia hamowanie oraz przenoszenie sił podczas hamowania na mokrych drogach. Zawiera ona również specjalne żywice, które zapewniają odpowiednią elastyczność opony w niskich temperaturach, a tym samym szybsze hamowanie na mokrych, oblodzonych czy pokrytych śniegiem jezdniach. Nowością w składzie mieszanki WinterContact™ TS 860 jest także łańcuch elastycznych polimerów, którego obecność daje zauważalną poprawę właściwości trakcyjnych na wszystkich rodzajach nawierzchni zimą.
Nowa technologia bieżnika dla idealnego prowadzenia
W efektywnym hamowaniu na oblodzonych i oszronionych drogach pomaga także specjalny wielokanałowy wzór lameli, czyli Technologia Liquid Layer Drainage™. Podczas hamowania na pokrytych lodem jezdniach, pod bieżnikiem tworzy się cienka warstwa wody, tzw. film wodny, który znacząco zmniejsza kontakt opony z nawierzchnią, wydłużając tym samym drogę hamowania. Dzięki zastosowaniu obwodowych lameli, które wspierają odprowadzanie wody do kanałów poprzecznych, a następnie głównych rowków bieżnika, film wodny jest szybciej usuwany spod opony, dzięki czemu droga hamowania znacząco się skraca. Nowością jest również zastosowanie technologii SnowCurve+ z trójwymiarowymi rowkami bieżnika. Dodatkowy rowek w ścianie bloków bieżnika zapewnia lepsze wczepianie się w śnieg, a tym samym lepszą trakcję i przyczepność na zaśnieżonych zakrętach.
Obecnie WinterContact™ TS 860 jest dostępna w 36 rozmiarach, o średnicach od 14 do 17 cali. Poszerzenie oferty o kolejne 20 modeli zaplanowano na 2017 rok. Wszystkie rozmiary nowej opony WinterContact™ TS 860 uzyskały ocenę B, zgodnie z unijnym wymogiem etykietowania, dla kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni”.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja