Data publikacji: 2016-10-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dlaczego Toyota i Lexus wygrywają w rankingach bezpieczeństwa
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja
Lista modeli rocznika 2016, wyróżnionych przez niezależną amerykańską organizację IIHS najwyższą oceną bezpieczeństwa, Top Safety Pick +, jest wyraźnie zdominowana przez samochody marek Toyota i Lexus. Czemu zawdzięczają one tak wysokie pozycje?
Lista modeli rocznika 2016, wyróżnionych przez niezależną amerykańską organizację IIHS najwyższą oceną bezpieczeństwa, Top Safety Pick +, jest wyraźnie zdominowana przez samochody marek Toyota i Lexus. Czemu zawdzięczają one tak wysokie pozycje?
Na tegorocznej liście aut, które uzyskały najwyższą ocenę Top Safety Pick +, znalazły się Toyota Prius v (Prius +), Toyota Camry, Toyota Avalon, Toyota RAV4, Lexus CT 200h, Lexus ES, Lexus RC, Lexus NX oraz Scion iA, obecnie sprzedawany pod marką Toyota Yaris iA.
IIHS – Insurance Institute For Highway Safety, czyli ubezpieczeniowy instytut bezpieczeństwa drogowego, jest niezależną organizacją, przeprowadzającą najbardziej kompleksowe badania i testy obecnych na rynku amerykańskim aut pod względem bezpieczeństwa.
Ocena obejmuje bardzo rygorystyczne testy bezpieczeństwa biernego – aby pretendować do najwyższej oceny ogólnej, model musi uzyskać w testach zderzeniowych najwyższą ocenę „Good”. Bardzo duże znaczenie ma także bezpieczeństwo czynne: wymagane jest wyposażenie pojazdu w system zapobiegania zderzeniom (FCP, Forward Crash Protection) z funkcją automatycznego hamowania, którego skuteczność została oceniona jako „Advanced” lub „Superior”.
Przeprowadzone przez IIHS porównanie statystyk wypadków poszczególnych modeli wyposażonych w FCP i niemających tego systemu wykazały, że FCP zmniejsza prawdopodobieństwo zderzenia aż o 40%. Dlatego Instytut zdecydował o dodatkowym premiowaniu modeli standardowo wyposażonych w to rozwiązanie.
Ponieważ amerykańskie przepisy mają wkrótce wymagać obecności systemu zapobiegania zderzeniom w każdym samochodzie, producenci zadeklarowali, iż stanie się on standardowym wyposażeniem pojazdów do 2022 roku. Wyjątkiem są Toyota i Lexus, które już w tej chwili standardowo instalują taki system we wszystkich nowych autach, co znalazło odzwierciedlenie w doskonałych pozycjach w rankingu IIHS.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja