Czy warto zapraszać blogosferę specjalistyczną do długofalowej akcji społecznościowej? Czy marka w jej wyniku może zyskać wartościowe treści? ERGO Hestia pokazuje, że tak i wydaje pierwszy w Polsce społecznościowy poradnik bezpiecznej jazdy, przygotowany wspólnie z motoblogerami i utytułowanym kierowcą rajdowym ? Michałem Kościuszko.
ERGO Hestia chcąc zaangażować społeczność w swoje działania postawiła na blogosferę. Decyzja o rozszerzeniu działań społecznościowych w zakresie bezpiecznej jazdy, była kontynuacją dotychczasowej współpracy ubezpieczyciela z Michałem Kościuszko ? jednym z najlepszych polskich kierowców. Jej celem od samego początku było pomaganie polskim kierowcom w robieniu postępów każdego dnia ? jeżdżenia sprawniej i lepiej.
Gdy pomyśleliśmy o stworzeniu społecznościowego poradnika bezpiecznej jazdy, to naturalne wydało nam się zaproszenie do współpracy motoblogerów. Okazało się, że jest to dość wąska część blogosfery, niemniej jednak bardzo zaangażowana i znająca temat. Wybraliśmy autorów 6 blogów ? naszym zdaniem najlepszych – najbardziej interaktywnych, ale też wartościowych pod kątem treści. Część z nich to nie tylko pasjonaci, ale jednocześnie osoby zawodowo zajmujące się motoryzacją ? wskazuje Maciej Kuźmicz – Rzecznik ERGO Hestii.
Kluczem ERGO Hestii w doborze partnerów do akcji był ich sposób dialogu ze społecznością. Głównym celem sopockiego ubezpieczyciela było uwolnienie potencjału polskich kierowców i skłonienie ich do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Motoblogerzy w ramach akcji #postepyRobię, która jest nazwą dla wszystkich aktywności podejmowanych wokół tworzenia Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy, otrzymali wiele wolności w działaniu. ERGO Hestia nie wpływała na tematy oraz styl pisania poszczególnych rozdziałów.
Wzrastamy wraz z blogerami. Zyskaliśmy prawdziwie zaangażowanych ambasadorów marki, którzy nie dość, że animują ogólnopolską dyskusję na temat bezpiecznej jazdy to jeszcze w jej wyniku stworzyli ciekawą treść, którą będziemy dzielić się ze wszystkimi kierowcami w Polsce ? mówi Maciej Kuźmicz – Rzecznik ERGO Hestii.
Niecodzienny Poradnik Codziennej Jazdy to z jednej strony schematy i dokładne opisy sytuacji wprost z polskich dróg, z drugiej natomiast elementy humorystyczne jak wielki czerwony Homar Helmut, który jest bohaterem filmu przygotowanego przez Tomka (Prentki-blog.pl). Dzięki tej różnorodności każdy kierowca znajdzie w poradniku coś dla siebie.
Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku ERGO Hestia rozpoczęła współpracę z siedmiorgiem motoblogerów ? Magdaleną i Marcinem (Antymoto.com), Tomkiem (Prentki-blog.pl), Albinem (StrefaKulturalnejJazdy.pl), Bartkiem (JustWellDriven.com), Marcinem (Spalacz.pl) i Michałem (AutomotiveBlog.pl). Od tego momentu wydarzyło się wiele:
- Miały miejsce konkursy organizowane przez blogerów, których celem było pozyskanie patentów na sprawną jazdę wprost od czytelników ? te były podstawą do stworzenia poszczególnych rozdziałów Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy,
- ERGO Hestia uruchomiła własny blog na temat bezpiecznej jazdy: postepyrobie.pl,
- Polscy kierowcy przesyłali swoje patenty na radzenie sobie z codziennymi sytuacjami na drodze w konkursie organizowanym przez RMF FM,
- Uruchomiona została aplikacja na facebookowym profilu ERGO Hestii, która stała się naturalnym agregatorem wiedzy na temat motoryzacji.
W ubiegłym tygodniu dzięki tym działaniom, blogerzy rozpoczęli prezentowanie wyników swojej pracy. Przez kolejne 6 tygodni na poszczególnych blogach publikowane będą dalsze rozdziały Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy. Każdy kierowca odwiedzając blogi ambasadorów akcji, może w ten sposób przedpremierowo skompletować całą cześć poradnika napisaną przez blogerów. Pierwszy swój rozdział opublikował Marcin Kamiński – współautor bloga Antymoto.com, który poruszył temat komunikacji na drodze. Od dzisiaj będzie można przeczytać także część poradnika traktującą o sprawnej jeździe autostradą, którą przygotował Michał ? autor bloga AutomotiveBlog.pl.
A to nie koniec – głównym (choć nie ostatnim) punktem akcji #postępyRobię, będzie wydanie e-booka ? zestawienia rad blogerów ? pasjonatów i Michała Kościuszko ? zawodowego kierowcy.
To sytuacja 3xWIN ? wygrywa bloger, społeczność oraz marka. Dziś z całą pewnością stwierdzamy, że treść, którą społeczność chce czytać, powstaje tylko wtedy, gdy jest wynikiem prawdziwego zaangażowania wszystkich stron ? podkreśla Kuźmicz.
dostarczył infoWire.pl