Zakręt

Garmin® Autoland rewolucjonizuje branżę lotnictwa cywilnego.

Garmin® Autoland rewolucjonizuje branżę lotnictwa cywilnego.
Warszawa, 05.11.2019 Garmin® Autoland rewolucjonizuje branżę lotnictwa cywilnego. Firma Garmin International, Inc., należąca do Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), zaprezentowała rewolucyjne rozwiązanie dla lotnictwa – pierwszą

Warszawa, 05.11.2019

Garmin® Autoland rewolucjonizuje branżę lotnictwa cywilnego.

Firma Garmin International, Inc., należąca do Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), zaprezentowała
rewolucyjne rozwiązanie dla lotnictwa – pierwszą generację systemu Garmin Autoland. W sytuacji
awaryjnej Autoland może przejąć kontrolę nad statkiem powietrznym i doprowadzić do bezpiecznego
lądowania bez interwencji człowieka 1 . System może wybrać najbardziej optymalne lotnisko i pas
startowy, biorąc pod uwagę czynniki takie jak pogoda, teren, przeszkody czy statystyki dotyczące
osiągów samolotu. System ten znacząco podnosi komfort psychiczny podróży drogą lotniczą i już
niedługo będzie dostępny w wybranych maszynach wyposażonych w zintegrowany system Garmin
G3000 ® .

„Wraz z wprowadzeniem tej niezwykłej innowacji, jaką jest pierwszy system automatycznego
lądowania Autoland, branża lotnicza zmieni się na zawsze” – powiedział Cliff Pemble, prezes i dyrektor
zarządzający Garmin – „Stworzenie tego systemu pokazuje jak bardzo wielką wagę przykłada Garmin
do tworzenia zaawansowanych technologii, które podnoszą bezpieczeństwo lotów i potencjalnie mogą
ratować ludzkie życie.”

W sytuacji awaryjnej pilot lub pasażerowie na pokładzie mogą aktywować system, może on także
włączyć się automatycznie, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Autoland oblicza plan lotu do odpowiedniego
lotniska, inicjuje podejście do lądowania i autonomicznie ląduje samolotem – bez interwencji pilotów
czy pasażerów.

„Wizja jaka stała za stworzeniem pierwszego systemu automatycznego lądowania Autoland
dedykowanemu lotnictwu cywilnemu, to naturalny krok w przyszłość dla Garmin. Wiedząc jakie
technologie już stworzyliśmy i jakie technologie autonomicznego lotu już są dostępne, doszliśmy do
wniosku, że naszą odpowiedzialnością jest stworzyć z tego jedną całość. To, co powstało,
zrewolucjonizuje podróżowanie drogą lotniczą” – powiedział Phil Straub, wiceprezes Garmin i dyrektor
zarządzający działem produktów dla lotnictwa – „Gratulacje należą się całemu zespołowi pracowników
Garmin, który przekuł w rzeczywistość niesamowitą wizję. Zmieni ona całą branżę, nasze życie, a
także pozwoli chronić to co dla nas najcenniejsze – nasze dzieci, rodzinę i przyjaciół.”
System Autoland wybiera lotnisko na podstawie wielu kryteriów m.in. pogody, ilości paliwa w
zbiornikach, nawierzchni i długości pasa startowego, ukształtowania terenu, ewentualnych przeszkód
oraz dostępności systemu podejściowego GPS z prowadzeniem pionowym i poziomym. Może także
zostać nawiązana automatyczna komunikacja z kontrolą lotów (ATC), aby uprzedzić kontrolerów i
pilotów pozostających w pobliżu o podejmowanych automatycznie krokach i lokalizacji maszyny.

A to już wiesz?  Europa Środkowo-Wschodnia kontra stara Unia. Oto prawdziwy powód powstania pakietu mobilności.

Gdy system jest aktywny, pasażerowie otrzymują proste do zrozumienia wizualne i głosowe
komunikaty dotyczące tego, co się dzieje. Ekrany w przedziale pasażerskim pokazują lokalizację
samolotu na mapie wraz z informacją o docelowym porcie lotniczym, szacowanym czasie przybycia,
odległości do portu docelowego i pozostałych zasobach paliwa. W prosty do zrozumienia sposób
podane są także prędkość, wysokość oraz kurs samolotu. Pasażerowie mają także możliwość
komunikowania się z udzielającą im instrukcji kontrolą lotów poprzez wyświetlany na ekranach
interfejs.
System Garmin Autothrottle używany jest do automatycznej kontroli prędkości samolotu,
monitorowaniu parametrów pracy i mocy silników – tak aby samolot mógł wznosić się, obniżać lub
utrzymywać pułap lotu, gdy aktywny jest system Autoland. Podczas samego podejścia do lądowania,
system inicjuje kontrolowane obniżenie pułapu w celu dotarcia do wybranego lotniska, wysuwa
podwozie i hamulce aerodynamiczne. Będąc już w konfiguracji gotowej do lądowania, samolot
rozpoczyna schodzenie do pasa startowego. Po wylądowaniu automatycznie inicjowane jest
hamowanie przy jednoczesnym śledzeniu linii środka pasa i utrzymywaniu toru jazdy, aż do zupełnego
zatrzymania się samolotu. Następnie automatycznie wyłączane są silniki, tak aby osoby znajdujące się
na pokładzie mogły bezpiecznie opuścić samolot.
Wprowadzając pierwszy system automatycznego lądowania Autoland, Garmin ®
rewolucjonizuje branżę lotnictwa cywilnego.
Pilot może w każdym momencie wyłączyć system Autoland poprzez proste wciśnięcie przycisku „AP”
na autopilocie lub przycisku odłączającego autopilota. Ekrany pokażą wtedy informację, że system
Autoland został wyłączony, a w przypadku przypadkowej deaktywacji, system wskaże pasażerom jak
ponownie go uruchomić.
Garmin Autonomí TM , jest rodziną rozwiązań technologicznych służących automatyzacji lotu – w jej
skład wchodzą systemy takie jak Autoland, Emergency Descent Mode (EDM) i Electronic Stability and
Protection (ESP). Technologie te wzbogacają awionikę Garmin o dodatkowe elementy podnoszące
bezpieczeństwo lotu. Na przykład, gdy nastąpi rozszczelnienie kabiny, EDM może automatycznie
obniżyć pułap lotu do żądanej wysokości bez interwencji pilota, co zapobiega niebezpieczeństwom
związanym z niedotlenieniem.
ESP jeszcze bardziej wzbogaca zestaw funkcji Autonomí poprzez wspomaganie pilota w unikaniu
latania na niepożądanych pułapach, innych niż standardowe. System ten pracuje w tle podczas
ręcznego sterowania samolotem i zapobiega nieumyślnemu wejściu na nieodpowiedni pułap czy
przyjęcie nieodpowiedniego kąta w skręcie. Gdy pilot utraci czujność podczas sterowania ręcznego i
przekroczy zadany kąt wznoszenia lub opadania, przechyłu lub zadaną prędkość, system Garmin ESP
aktywuje się i pilot wyczuje opór na drążku sterowym, który naprowadzi go na odpowiednie parametry
lotu.

A to już wiesz?  Dzień Mężczyzny

System Autoland będzie wkrótce dostępny jako element zintegrowanego systemu awioniki G3000 w
samolotach Cirrus Vision Jet oraz Piper M600 – obecnie oczekuje na uzyskanie niezbędnych
certyfikatów Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). Aby dowiedzieć się więcej o rodzinie produktów
Garmin Autonomí i technologiach automatyzacji lotu, odwiedź www.garmin.com/Autonomi.
Garmin w segmencie rozwiązań dla lotnictwa jest wiodącym dostawcą rozwiązań OEM, dla rynku
wtórnego, rozwiązań wojskowych, rządowych, a także konsumenckich rozwiązań dla podróżujących
oraz dla dronów. Portfolio produktów zawiera nawigacje, systemy komunikacji, kontroli lotu, unikania
niebezpieczeństw, rozwijający się zestaw rozwiązań z grupy ADS-B oraz inne produkty i usługi znane z
innowacyjności, niezawodności oraz dobrej relacji jakości do ceny. Aby dowiedzieć się więcej o
rozwiązaniach aeronautycznych Garmin, odwiedź www.garmin.com/aviation.
Od dziesięcioleci Garmin jest pionierem w wykorzystywaniu systemu GPS w nawigacji, a także w
użytkowaniu urządzeń bezprzewodowych dedykowanych osobom prowadzącym aktywny tryb życia.
Marka dostarcza rozwiązania dla pięciu głównych gałęzi jakimi są motoryzacja, lotnictwo, żegluga,
outdoor i rekreacja. Więcej informacji dostępnych jest także w wirtualnym centrum prasowym Garmin
pod adresem Garmin.com/newsroom, Dodatkowe informacje można także uzyskać kontaktując się z
działem Media Relations albo odwiedzając nasz profil na Facebooku facebook.com/garmin, Twitterze
twitter.com/garmin lub kanał na Youtube youtube.com/garmin.

1 Odwiedź Garmin.com/ALuse aby dowiedzieć się więcej o wymogach systemu Autoland oraz jego ograniczeniach.

O Garmin
Garmin International Inc. jest spółką zależną od Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. jest zarejestrowany z Szwajcarii, a
spółki od niego zależne znajdują się Stanach Zjednoczonych, na Tajwanie oraz w Zjednoczonym Królestwie. Garmin oraz G3000
są zarejestrowanymi znakami handlowymi, a Autonomi oraz ESP są znakami handlowymi należącymi do Garmin Ltd. i spółek
zależnych. Wszystkie inne marki, nazwy produktów, nazwy firm, znaki handlowe i oznaczenia usług, są własnością ich
odpowiednich właścicieli. Wszystkie prawa zastrzeżone.

A to już wiesz?  w Brukseli zapadły kolejne decyzje w sprawie pracy kierowców ciężarówek

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy