BIZNES Motoryzacja

Jak Lexus RX drwi sobie z wiatru?

Jak Lexus RX drwi sobie z wiatru?
SUVy raczej nie należą do aut, które sprawnie radzą sobie z uderzeniami wiatru podczas jazdy, tutaj bardziej skupiono się przy ich konstruowaniu na wielkości kabiny, wysokości, spalaniu i innych osiągach. Sprawa ma się inaczej z RXem

Data publikacji: 2016-10-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak Lexus RX drwi sobie z wiatru?
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

SUVy raczej nie należą do aut, które sprawnie radzą sobie z uderzeniami wiatru podczas jazdy, tutaj bardziej skupiono się przy ich konstruowaniu na wielkości kabiny, wysokości, spalaniu i innych osiągach. Sprawa ma się inaczej z RXem Lexusa.

Jak Lexus RX drwi sobie z wiatru? BIZNES, Motoryzacja - SUVy raczej nie należą do aut, które sprawnie radzą sobie z uderzeniami wiatru podczas jazdy, tutaj bardziej skupiono się przy ich konstruowaniu na wielkości kabiny, wysokości, spalaniu i innych osiągach. Sprawa ma się inaczej z RXem Lexusa.

SUVy raczej nie należą do aut, które sprawnie radzą sobie z uderzeniami wiatru podczas jazdy, tutaj bardziej skupiono się przy ich konstruowaniu na wielkości kabiny, wysokości, spalaniu i innych osiągach. Sprawa ma się inaczej z RXem Lexusa. W ostatnim modelu zastosowano szereg rozwiązań aerodynamicznych, które nie tylko poprawiają wydajność modelu jako takiego, ale i przyczyniają się do stabilności podczas jazdy i zmniejszenia hałasu w kabinie. 

Jak więc Lexus RX oszukuje wiatr?

– dodano niski przedni zderzak by przyjąć uderzenie powietrza, które następnie kierowane jest na spód samochodu, krawędzie studzienek przednich kół, służą do dalszego tłumienia turbulencji wokół opon. Elementy te dodają stabilności, podobnej do tej jaką można odczuć w samochodach osobowych

– na podwoziu zainstalowano płaskie pokrywy w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego i zwiększenia siły docisku

– strzeliste profile narożne przedniego zderzaka nie tylko stanowią element linii Lexusa, ale poprawiają przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu. Narożniki są bardziej płaskie od przedniego zderzaka, służą do poprawienia przepływu powietrza, gdy przechodzi nad przednimi kołami, co minimalizuje turbulencje w nadkolach

– filary zostały ukształtowane tak, aby zwiększyć kąt nachylenia redukując szum wiatru podczas szybkiej jazdy

– system anty-heterodynowania został tak opracowany, aby niwelować szum otwartych tylnych szyb

– małe płetwy wystają z zewnętrznej krawędzi tylnej soczewki dla większej stabilizacji aerodynamicznej tylnej części samochodu

– konstrukcja tylnego spojlera rozszerza linię dachu i dociska szyby w klapie bagażnika w celu zmniejszenia siły nośnej i docisku aerodynamicznego

A to już wiesz?  Polsko–niemiecka kooperacja dla marki Opel

– kąt wylotu na dnie zderzaka został zoptymalizowany, szczególnie widać to w wersji hybrydowej RXa, gdzie dyfuzor pomaga sprawnie wyciągnąć przepływ powietrza od spodu pojazdu w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego i poprawy stabilności

 

Źródło: http://blog.lexus.co.uk/how-the-new-2016-lexus-rx-cheats-the-wind/ 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Jak Lexus RX drwi sobie z wiatru? BIZNES, Motoryzacja - SUVy raczej nie należą do aut, które sprawnie radzą sobie z uderzeniami wiatru podczas jazdy, tutaj bardziej skupiono się przy ich konstruowaniu na wielkości kabiny, wysokości, spalaniu i innych osiągach. Sprawa ma się inaczej z RXem Lexusa.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy