Data publikacji: 2019-07-22
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kierowcy polis OC najchętniej szukają na smartfonach – analiza Porówneo.pl
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja
Dane serwisu Porówneo.pl pokazują, że już 53 procent użytkowników porównywarki poszukuje korzystnych dla siebie ofert ubezpieczenia OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Dane serwisu Porówneo.pl pokazują, że już 53 procent użytkowników porównywarki poszukuje korzystnych dla siebie ofert ubezpieczenia OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zmotoryzowani chętnie sprawdzają oferty ubezpieczeniowe na ekranach smartfonów, jednak sam zakup wciąż częściej realizują po telefonicznej rozmowie z doradcą. Czy smartfonizacja i globalny boom na e-commerce wpłyną na zmianę przyzwyczajenia polskich kierowców do nabywania polis w tradycyjny sposób?
E-sprzedaż w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych zyskuje na znaczeniu
Według danych z raportu „E-commerce w Polsce 2019”, spośród 27,5 miliona użytkowników sieci w naszym kraju już 62 procent korzysta z internetowych serwisów sprzedażowych. Wśród rozlicznych kategorii produktów oferowanych w ramach e-handlu, wzrost popularności ubezpieczeń komunikacyjnych zauważalny jest stosunkowo od niedawna. Analitycy Porówneo.pl zwracają uwagę, że w przypadku polis OC widoczne jest silne przyzwyczajenie rodzimych kierowców do zakupów bezpośrednio u agenta lub też przez kontakt z call center. Choć zmiana nawyków wymaga czasu, konsumenci coraz wyraźniej zaczynają dostrzegać zalety nabywania polis w sieci. Możliwość łatwego porównania ofert kilkunastu ubezpieczycieli jednocześnie, oszczędność czasu czy też dostęp do porównywarki z dowolnej lokalizacji, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, to tylko niektóre z atutów internetowej sprzedaży polis. Walory te stopniowo skłaniają kierowców do wpisywania w wyszukiwarkę odpowiedniego adresu zamiast czasochłonnej wycieczki do agenta. Wspomniany już raport pokazuje, że w minionym roku 26 proc. internautów kupiło w sieci jakąś formę ubezpieczenia a ponadto 23 proc. planuje nabyć taki produkt w przyszłości. Ubezpieczenia okazały się o 5 proc. bardziej popularną kategorią niż e-zakupy oprogramowania komputerowego. Internetowe zakupy polis powoli doganiają też e-zakupy produktów spożywczych.
Na najlepsze oferty OC kierowcy polują w porównywarkach ubezpieczeń – dane Porówneo.pl
Analiza przeprowadzona przez ekspertów Porówneo.pl w drugim kwartale tego roku wykazała, że przeważającą grupą internautów korzystających z serwisu byli posiadacze urządzeń mobilnych (53 proc.). Najwięcej kierowców przeglądało oferty na ekranach smartfonów (50 proc.), natomiast z nieco mniej poręcznych tabletów skorzystało 3 proc. użytkowników sieci. Pozostałe 47 proc. internautów porównywało oferty ubezpieczeniowe za pośrednictwem laptopów i komputerów stacjonarnych. Wśród wszystkich urządzeń, za pomocą których kierowcy przeglądali dostępne polisy, najwięcej bazowało na systemie Android (45,4 proc.). Użytkownicy systemu iOS stanowili niewiele ponad 7 proc. odwiedzających, a proporcje te nie odbiegały znacząco od całościowego udziału w rynku tych dwóch najpopularniejszych systemów mobilnych. Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowana większość posiadaczy desktopów i laptopów logowała się z systemu Windows, a najbardziej popularnymi przeglądarkami były Chrome i Firefox.
Młodzi kierowcy z dużych miast najbardziej aktywni w poszukiwaniu polis
Uwzględniając wszystkie grupy wiekowe, wśród poszukujących ofert ubezpieczeniowych przeważali mężczyźni, którzy stanowili ponad 61 proc. odwiedzających porównywarkę. Płeć piękna także coraz częściej chce decydować o zakupie polisy, ponieważ wśród użytkowników serwisu niemal 39 proc. to kobiety. Najliczniej reprezentowaną grupą wiekową okazali się młodzi kierowcy z przedziału 25-34 lata, którzy stanowili blisko 33 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się grupa w wieku 35-44 lata, obejmująca ponad 20 proc. użytkowników serwisu Porówneo.pl. Najmłodsi posiadacze prawa jazdy z przedziału 18-24 lata, którzy z racji wieku, statusu materialnego i braku zniżek często intensywnie szukają tańszego ubezpieczenia, stanowili ponad 14 proc. ogółu. Najmniej liczną grupą okazali się seniorzy powyżej 65 roku życia (niecałe 9 proc.). Zauważalna jest dominacja internautów z dużych skupisk miejskich. Zdecydowany prym wiodą kierowcy z Warszawy i okolic (38,5 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowali się zmotoryzowani z Krakowa i Wrocławia (po ponad 8 proc.). W II kwartale br. w czołówce znaleźli się także użytkownicy porównywarki z Katowic, Poznania i Gdańska.
Wielokanałowość trendem w ubezpieczeniach. Wzrośnie rola sprzedaży online i mobilnej
„Gdy mowa o m-commerce, w Porówneo dostrzegamy, że chodzi nie tylko o transakcje inicjowane i finalizowane na urządzeniach mobilnych. W segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych wyraźny jest trend wielokanałowości. Nasi klienci często rozpoczynają poszukiwanie odpowiedniej dla siebie polisy na ekranie smartfona, sprawdzają co pokaże im kalkulator, a później dochodzą do wniosku, że chętnie zasięgnęliby dodatkowej wiedzy u naszych doradców z call center. Po uzyskaniu informacji, jaka oferta będzie dla nich najbardziej korzystna, dokonują zakupu telefonicznie bądź online, gdy mają na to ochotę, nawet w nocy. Niedawne badanie Gemiusa pokazało, że 57 proc. internautów w Polsce postępuje w ten sposób. Nasza branża jest dobrą ilustracją tego trendu. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że zmiana nawyków konsumentów jest procesem rozłożonym w czasie. Tradycyjna forma kontaktu z agentem czy brokerem ubezpieczeniowym jest mocno osadzona w polskich realiach. Niemniej atuty transakcji internetowych są niezaprzeczalne i migracja do tego kanału nabiera dynamiki. Uwzględniając fakt, że Polacy szybko oswajają się nie tylko ze smartfonami ale też z płatnościami mobilnymi, w mojej ocenie rozkwit mobile commerce w obszarze ubezpieczeń jest kwestią najbliższych trzech lat” – skomentował Andrzej Popielski, prezes Porówneo.pl.
Rozwiązania mobilne usprawnią kontakt klientów z ubezpieczycielami
„Cyfrowa transformacja sektora ubezpieczeń staje się faktem. Z jednej strony napędza ją pragnienie ubezpieczycieli do automatyzacji procesów, zredukowania papierowej dokumentacji czy usprawnienia komunikacji z klientem. Z drugiej strony zmiany stymulują konsumenci, którzy oczekują większej swobody wyboru i błyskawicznej obsługi bez względu na aktualne miejsce pobytu. Rozwiązania mobilne są jednym z nieodzownych elementów cyfryzacji sektora ubezpieczeń. W przypadku porównywania polis OC obecnie firmy częściej decydują się rozwijać mobilne i responsywne wersje serwisów online niż inwestować w dedykowane aplikacje mobilne. Choć dzisiejsze rozwiązania przeglądarkowe dobrze sprawdzają się zarówno po stronie sprzedawcy jak i klienta, rola aplikacji mobilnych z pewnością wzrośnie. Pozwolą one na większą interakcję i personalizację czy też obsługę przez asystenta głosowego, dzięki czemu dostęp do usług zyskają np. osoby z niepełnosprawnościami. Rozumiemy, że przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu jest dziś nie mniej ważne niż rachunek ekonomiczny” – wyjaśnił Piotr Biedka, dyrektor ds. IT w Porówneo.pl.
Informacje o Porówneo.pl
Porówneo.pl to nowoczesna porównywarka ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, NNW, Assistance), współpracująca z największymi towarzystwami ubezpieczeniowymi. Klienci mogą porównać i zakupić polisy dopasowane do swoich potrzeb oraz możliwości, spośród ofert takich firm, jak m.in. Aviva, AXA, Benefia, Generali, Link4, MTU24, Proama, PZU czy You Can Drive. Wybór oraz zakup ubezpieczenia komunikacyjnego zajmuje zaledwie kilka minut i może być zrealizowany za pośrednictwem serwisu online, jak też telefonicznie poprzez kontakt z doradcą. Eksperci Porówneo.pl z centrum telefonicznej obsługi klienta doradzają także przy wyborze ubezpieczeń turystycznych oraz domu i mieszkania. Poza działalnością sprzedażową, misją Porówneo.pl jest edukacja konsumentów w zakresie bardziej efektywnego i wygodniejszego korzystania z dostępnych na rynku usług ubezpieczeniowych i finansowych. Porówneo.pl rozpoczęło działalność pod koniec 2017 roku. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie porowneo.pl.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja