Wiadomości branżowe

?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym?. Rusza kampania społeczna Fundacji PZU (+RAPORT)

?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym?. Rusza kampania społeczna Fundacji PZU (+RAPORT)
Czy miłość może poprawić bezpieczeństwo na drogach? W Fundacji PZU wierzymy, że tak. Dlatego głównym założeniem startującej właśnie kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” jest pokazanie pozytywnego wpływu, jaki mogą mieć na kierowców ich bliscy. Z raportu „Z bliskimi po drodze” wynika, że zaangażowanie i odpowiednie reakcje pasażera przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Badania* przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Fundacji PZU pokazują, że większość, bo aż 65% pasażerów uważa, że ich interwencje mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Jednak 73% kierowców przyznaje, że pasażerowie nie zwracają im uwagi, gdy niebezpiecznie prowadzą samochód. Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” ma zachęcić pasażerów do reakcji, a kierowców do ostrożnej jazdy.Kampania Fundacji PZU jest pierwszą w Polsce tego typu akcją skierowaną przede wszystkim do bliskich kierowców. Zamiast szokować skutkami brawurowej jazdy, skupia się na pozytywnym przekazie. Działania edukacyjne mają zachęcić pasażerów do

Czy miłość może poprawić bezpieczeństwo na drogach? W Fundacji PZU wierzymy, że tak. Dlatego głównym założeniem startującej właśnie kampanii społecznej ?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym? jest pokazanie pozytywnego wpływu, jaki mogą mieć na kierowców ich bliscy. Z raportu ?Z bliskimi po drodze? wynika, że zaangażowanie i odpowiednie reakcje pasażera przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.

Badania* przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Fundacji PZU pokazują, że większość, bo aż 65% pasażerów uważa, że ich interwencje mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Jednak 73% kierowców przyznaje, że pasażerowie nie zwracają im uwagi, gdy niebezpiecznie prowadzą samochód. Kampania ?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym? ma zachęcić pasażerów do reakcji, a kierowców do ostrożnej jazdy.

Kampania Fundacji PZU jest pierwszą w Polsce tego typu akcją skierowaną przede wszystkim do bliskich kierowców. Zamiast szokować skutkami brawurowej jazdy, skupia się na pozytywnym przekazie. Działania edukacyjne mają zachęcić pasażerów do reagowania na niebezpieczne zachowania i pokazywać, jak poskromić ?wariata drogowego?.

Kluczowym narzędziem i symbolem kampanii jest niebieskie serduszko. Przygotowano ich ponad 2 miliony. Serduszko z gotowym lub osobistym tekstem, umieszczone w samochodzie, ma przypominać kierowcy, że jest kochany i ze względu na czekających na niego bliskich powinien jechać ostrożnie. Serduszka będą rozdawane w oddziałach PZU, przez agentów PZU, ale także na autostradzie A2. W ich dystrybucję włączy się również policja.

– ?PZU od lat podejmuje działania, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.  To obszar aktywności społecznej, który jest nam szczególnie bliski od wielu lat. Angażowanie się w inicjatywy, które wpływają na zmniejszenie liczby wypadków jest celem, który stawiamy sobie na równi z celami biznesowymi. Idea naszej tegorocznej kampanii ?Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym? oparta jest na trosce o osoby, z którymi jesteśmy związani emocjonalnie. Możemy w ten sposób dotrzeć  z pozytywnym przekazem do ogromnej rzeszy użytkowników dróg. Realizację tegorocznej edycji kampanii powierzyliśmy Fundacji PZU. Szczególnie chcielibyśmy podziękować także policji, która aktywnie zaangażowała się w akcję i rozda kilkaset tysięcy serduszek? ? mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU SA.

A to już wiesz?  Sądy zbyt łagodne wobec pijanych kierowców

Raport ?Z bliskimi po drodze? pokazuje, że na zmianę niebezpiecznych zachowań największy wpływ mają uwagi osoby bliskiej, czyli żony/partnerki, męża/partnera, rodziców czy dzieci kierowcy. Na ich interwencje połowa kierowców reaguje spokojnie, a aż jedna trzecia zmienia swoje zachowanie. Większość prowadzących auto twierdzi, że najskuteczniej działa zwykła prośba.

??Wariat drogowy? to nie tylko kierowca, który nagminnie łamie przepisy czy jeździ z nadmierną prędkością. To każdy, kto nie zapina pasów bezpieczeństwa czy w nieodpowiedni sposób korzysta z telefonu podczas jazdy. Wierzę, że możemy ich przekonać do zmiany niebezpiecznych nawyków. Kampania powinna zaowocować wypracowaniem w pasażerach naturalnego odruchu reagowania na ryzykowne zachowania kierowców. Z przygotowanego raportu wynika, że działania w tym obszarze mogą przynieść realny skutek w postaci zwiększenia bezpieczeństwa na drogach? – mówi Bogdan Benczak, prezes Fundacji PZU.

Kampania zakłada zintegrowane działania reklamowe, PR oraz online. Jej elementami będą m.in. spot TV z udziałem Marcina Dorocińskiego, outdoor, reklama na autobusach, a także strona www.stopwariatom.pl. Na tej stronie odbywać się będzie stały konkurs na najlepszy tekst na serduszko. Nagrodzone hasła będą drukowane na serduszkach w setkach tysięcy egzemplarzy w całej Polsce.

Kampania zakłada także działania w internecie, w mediach społecznościowych oraz z udziałem popularnych twórców internetowych. Ponadto, na najbardziej uczęszczanych wakacyjnych trasach będzie można spotkać wolontariuszy PZU, którzy będą informowali pasażerów o kampanii wraz z policyjnymi patrolami. Nie zabraknie akcji skierowanych do najmłodszych.


dostarczył infoWire.pl

Źródło Grupa PZU. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy