BIZNES Motoryzacja

Luma Automotive stawia na produkcję części do nadwozi, podwozi i wnętrz aut.

Luma Automotive stawia na produkcję części do nadwozi, podwozi i wnętrz aut.
Wojciech Derda, prezes zarządu Luma Automotive, na PAIH Expo 2018, podczas debaty poświęconej motoryzacji, mówił o umiejętnym podążaniu za trendami, korzyściach z tego płynących i strategii sprzedażowej spółek

Data publikacji: 2018-11-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Luma Automotive stawia na produkcję części do nadwozi, podwozi i wnętrz aut.
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Wojciech Derda, prezes zarządu Luma Automotive, na PAIH Expo 2018, podczas debaty poświęconej motoryzacji, mówił o umiejętnym podążaniu za trendami, korzyściach z tego płynących i strategii sprzedażowej spółek portfelowych.

Luma Automotive stawia na produkcję części do nadwozi, podwozi i wnętrz aut. BIZNES, Motoryzacja - Wojciech Derda, prezes zarządu Luma Automotive, na PAIH Expo 2018, podczas debaty poświęconej motoryzacji, mówił o umiejętnym podążaniu za trendami, korzyściach z tego płynących i strategii sprzedażowej spółek portfelowych.

Luma Automotive, spółka zorientowana na inwestycje w podmioty związane z branżą motoryzacyjną, gościła na PAIH Expo 2018. Wojciech Derda, prezes zarządu, podczas debaty poświęconej motoryzacji, mówił o umiejętnym podążaniu za trendami, korzyściach z tego płynących i strategii sprzedażowej spółek portfelowych.

– Motoryzacja jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie branż. Tych, którzy wyznaczają na tym rynku trendy, jest niewielu. Stoją za tym miliardy euro inwestowane w badania i rozwój. Aby pozostać konkurencyjnym, ci, którzy produkują dla trend seterów elementy składowe samochodu, muszą wykazać umiejętność szybkiego adoptowania się do potrzeb rynku. Przećwiczyliśmy to w naszych spółkach. Trendy związane z odchudzaniem pojazdów, czy ich elektryfikacją przekładają się na zamówienia, o które się staramy lub które spływają do nas. Celujemy w produkcję części do nadwozia, podwozia, a także wnętrza samochodu. Dobrym przykładem jest Saga Poland, która jako jeden z niewielu producentów w Europie, dostarcza na rynek motoryzacyjny aluminiowe puszki elektryczne, obudowy do czujników oraz różne typy gniazdek do elektroniki. W samochodach, wyposażonych w coraz więcej elektryki i elektroniki, we wszystkich urządzeniach stacjonarnych i peryferiach wzrastają natężenia i napięcia prądu. Używane do tej pory obudowy, w głównej mierze z tworzyw sztucznych, po prostu nie spełniają już standardów bezpieczeństwa związanych z odprowadzaniem ciepła. Natomiast idealnie sprawdzają się tutaj uzbrojone w radiatory części metalowe. Dla nas, to szansa. – mówi Wojciech Derda, prezes zarządu Luma Automotive. 

Luma Automotive wyodrębniona została w sierpniu br. z portfolio spółek należących do Luma Investment – wehikułu inwestycyjnego wyspecjalizowanego w przedsięwzięciach z obszaru przemysłu i nowych technologii. Aktualnie w skład Grupy Kapitałowej Luma Automotive wchodzą trzy podmioty. Odlewnia żeliwa w Kutnie, odlewnia cynku i aluminium Saga Poland oraz nowoczesna narzędziownia Luma Tools. Grupa cały czas aktywnie poszukuje nowych spółek do portfolio, które uzupełniałyby kompetencje technologiczne pozostałych podmiotów w zakresie produkcji i obróbki metali. W obszarze zainteresowań są firmy z Europy Środkowo-Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem rynku polskiego. Pod uwagę brane są spółki z sektora MŚP z EBITDA do 10 mln EUR. Branża automotive stanowi główny, lecz nie jedyny obszar działania Luma Automotive. Spółki grupy realizują zamówienia także dla przemysłu kolejowego, rolniczego, maszynowego, stoczniowego i innych.

A to już wiesz?  Części kołem zamachowym motobranży

PAIH EXPO 2018 organizowane jest przez Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz pierwszy. Forum ma za zadanie wypełnić lukę w edukacji krajowych środowisk biznesowych odnośnie narzędzi administracyjnej asysty ekspansji zagranicznej. Oprócz dawki solidnej i aktualnej wiedzy, możliwości dzielenia się dobrymi praktykami, wymiany myśli i pozyskiwania kontaktów, PAIH EXPO ma ambicję wpisania się na stałe w kalendarze polskich przedsiębiorców i awansowania do miana święta polskiego handlu zagranicznego. 

Grupa Kapitałowa Luma Automotive inwestuje i wspiera rozwój firm z branży motoryzacyjnej, które specjalizują się w zaawansowanych technologiach produkcji i obróbki metali z mocną, ale nie jedyną ekspozycją, na odbiorców z poziomu TIER 1 i TIER 2. Aktualnie w skład Grupy wchodzą trzy podmioty: odlewnia żeliwa w Kutnie, odlewnia cynku i aluminium Saga Poland oraz nowoczesna narzędziownia Luma Tools. Grupa cały czas aktywnie poszukuje nowych spółek do portfolio, które uzupełniałyby kompetencje technologiczne pozostałych podmiotów w zakresie produkcji i obróbki metali. W obszarze zainteresowań są firmy z Europy Środkowo-Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem rynku polskiego. Pod uwagę brane są spółki z sektora MŚP z EBITDA do 10 mln EUR.  

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Luma Automotive stawia na produkcję części do nadwozi, podwozi i wnętrz aut. BIZNES, Motoryzacja - Wojciech Derda, prezes zarządu Luma Automotive, na PAIH Expo 2018, podczas debaty poświęconej motoryzacji, mówił o umiejętnym podążaniu za trendami, korzyściach z tego płynących i strategii sprzedażowej spółek portfelowych.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy