3 razy 1,5 mld zł: przychody z paczek, inwestycje, program oszczędnościowy
- Poczta Polska chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm sektora e-commerce.
- Paczki i usługi motorem wzrostu. Dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla eCommerce: powyżej 1,5 mld zł.
- Usługi bankowo ? ubezpieczeniowe i cyfrowe kluczowym elementem stabilizacyjnym dla przychodów Poczty Polskiej.
- Strategia Poczty Polskiej odpowiada na wyzwania rynkowe niezbędne do spełnienia odpowiedzialnej roli operatora wyznaczonego.
- Poczta Polska strategicznym elementem infrastruktury państwa ? narodowym operatorem pocztowo – logistycznym.
- W 2016 roku planowane przygotowanie debiutu giełdowego.
- Poczta efektywna biznesowo i kosztowo ? ROE netto powyżej 10 proc. i program oszczędnościowy na 1, 5 mld zł.
- Poczta chce zainwestować ponad 1, 5 mld zł w rozwój infrastruktury pocztowej do 2019 r..
Poczta Polska ogłosiła dziś strategię oraz wizję na lata 2015 ? 2020. Głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Nowa strategia ma umożliwić Spółce skuteczną realizację funkcji operatora wyznaczonego po pozytywnym rozstrzygnięciu konkursu prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, a w perspektywie zwiększyć wartość Grupy przed debiutem giełdowym.
Poczta Polska dzięki nowej strategii chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych.
10 tys. punktów odbioru paczek
Firma chce to osiągnąć dzięki zapewnieniu całego łańcucha wartości dla dynamicznie rozwijającego się sektora eCommerce. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci eCommerce będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.
? Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów ? mówi Jerzy Jóźkowiak, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Spółka stawia na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Poczta Polska umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (placówki pocztowe i zewnętrzni partnerzy).
Strategia Poczty Polskiej zakłada, że do 2020 roku przychody z usług paczkowych, logistycznych i eCommerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.
3 razy 1,5 mld zł: przychody z paczek, inwestycje i program oszczędnościowy
Poczta Polska do 2020 roku chce być największym w kraju integratorem usług paczkowo – kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government. Nowa strategia zakłada upublicznienie Spółki w 2016 roku z pozostawieniem większościowego udziału w gestii Skarbu Państwa. Ma to dać Spółce kapitał niezbędny do rozwoju. Kluczową rolą w budowaniu wartości grupy w kontekście planowanego debiutu mają być poza obszarem paczek, usługi bankowe i ubezpieczeniowe, których zadaniem jest stabilizacja przychodów Grupy Poczty Polskiej w kontekście zmian na rynku pocztowych (e-substytucja).
Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej, wskaźnik rentowności z kapitałów własnych wyniesie powyżej 10 %. Spółka zrealizuje także program oszczędnościowy na kwotę 1,5 mld złotych w obszarze kosztowym. Jednocześnie, do 2019 roku Poczta Polska chce przeznaczyć ponad 1,5 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje w logistykę, informatyzację i sieć placówek.
Poczta Polska strategicznym elementem infrastruktury państwa
Poczta Polska przygotowuje się do złożenia oferty w konkursie na operatora wyznaczonego organizowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Firma posiada niezbędną infrastrukturę i zapewnia wysoki standard usług, jeśli chodzi o terminowość i bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Jest także przygotowana na działanie w warunkach nadzwyczajnych.
? Jesteśmy także świadomi strategicznej roli Poczty Polskiej jako narodowego operatora pocztowo-logistycznego, dlatego naszym celem jest wygranie konkursu na operatora wyznaczonego i zapewnienie Polakom szerokiego dostępu do usług listowych, pocztowych, ale także usług e-government. ? dodaje Prezes Poczty.
Poczta jako społecznie odpowiedzialny i największy pracodawca w Polsce jest wyjątkiem na rynku pocztowym jeśli chodzi o zatrudnianie pracowników na umowy o pracę. Taki standard firma chce utrzymać realizując strategię rozwoju przy jednoczesnym dostosowywaniu poziomu zatrudnienia do potrzeb biznesowych.
dostarczył infoWire.pl