BIZNES Motoryzacja

Pogromcy Elektromobilnych Mitów. Mit nr 3: elektryki mają mały zasięg

Pogromcy Elektromobilnych Mitów. Mit nr 3: elektryki mają mały zasięg
Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie

Data publikacji: 2020-08-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pogromcy Elektromobilnych Mitów. Mit nr 3: elektryki mają mały zasięg
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy.

Pogromcy Elektromobilnych Mitów. Mit nr 3: elektryki mają mały zasięg BIZNES, Motoryzacja - Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy.

Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy. Nowszymi modelami powinniśmy – przy oszczędnej jeździe – dotrzeć z Warszawy do Gdańska bez potrzeby ładowania. Teslą S można dojechać spod Pałacu Kultury do KAŻDEJ stacji ładowania w Polsce.

 

Starsze modele i najmniejsze auta mają mniejszy zasięg…

Rynek aut elektrycznych rozwija się niezwykle dynamicznie. W ofercie producentów wciąż pojawiają się nowe modele i co chwila wdrażane są rozwiązania, które burzą kolejne bariery. Mimo to, w dalszym ciągu funkcjonuje wiele mitów na temat pojazdów tego typu. Popularny zarzut to właśnie niewielki zasięg, który miałby sprawiać, że auta elektryczne nadają się tylko do miasta.

Czy to prawda? Mały zasięg dotyczy głównie starszych modeli, które na rynku debiutowały kilka lat temu, lub też aut typowo miejskich – z segmentu A. Prawdą jest, że wiele zależy od tego, w jaki sposób jeździmy i jak zachowujemy się za kierownicą. Dynamiczne prowadzenie czy jazda z prędkością powyżej 130 km/h mają wpływ na zużycie energii i tym samym na zasięg. Podczas jazdy autostradą nie ma odzysku energii z kół, zimą używamy ogrzewania, latem klimatyzacji – to wszystko może obniżyć łączną liczbę kilometrów, którą da się przejechać bez ładowania.

…ale i one pozwalają jeździć kilka dni bez ładowania

Warto jednak przypomnieć wyniki badania InsightOut Lab i Volkswagen z kwietnia tego roku – średni dzienny dystans pokonywany samochodem wynosi 51,3 km. Nawet elektrykami o najmniejszym zasięgu pokonamy na jednym ładowaniu dystans kilkukrotnie większy.

A to już wiesz?  Świat bez wypadków – czyli Wizja Zero według Continental

Nowe generacje akumulatorów, dostępne w modelach pojawiających się obecnie na rynku, oferują zasięgi dające możliwość przejechania nawet 400-600 kilometrów na jednym ładowaniu. To oznacza, że przy bardziej pojemnych akumulatorach jedno ładowanie może wystarczyć nawet na cały tydzień jazdy. Daleką podróż wystarczy zaplanować z uwzględnieniem punktów szybkiego ładowania, których w naszym kraju przybywa z tygodnia na tydzień.

Autorem komentarza jest: Radosław Kitala, Consultant & Arval Mobility Observatory Manager w Arval Service Lease Polska

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Pogromcy Elektromobilnych Mitów. Mit nr 3: elektryki mają mały zasięg BIZNES, Motoryzacja - Mały zasięg to wada przede wszystkim starszych modeli aut elektrycznych. Producenci akumulatorów robią w tym względzie stałe i szybkie postępy.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy