BIZNES Motoryzacja Samochody

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia
Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w

Data publikacji: 2015-04-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji.

Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia BIZNES, Motoryzacja - Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji.

W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich; w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.

Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na przyjętych z entuzjazmem nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.

Tradycyjnie silna pozycja wśród europejskich producentów

Już od wielu lat Continental zajmuje silną pozycją wśród wielu europejskich producentów aut.

– Obecnie posiadamy ponad jedną trzecią europejskiego rynku pierwszego montażu opon w samochodach osobowych. Opracowywanie modeli opon dla tak różnych typów aut niezmiennie pozostaje sporym wyzwaniem dla naszych inżynierów i wymaga od nich dużo pracy – powiedział Karlheinz Evertz, który w Continental kieruje międzynarodowym działem zajmującym się pierwszym wyposażeniem dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.

A to już wiesz?  Motoryzacja napędzana przez eksport, hamowana przez długi

Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.

Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.

Indywidualne rozwiązania dla różnych producentów

W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.

Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes – MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.

* * *

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro (według wstępnych wyników finansowych), Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 200 000 pracowników w 53 krajach.

A to już wiesz?  Samochód z wypożyczalni idealny na ferie zimowe

www.continental-corporation.com

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudniający ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

www.ContiSoccerWorld.com.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Ponad 30% udziału Continental w europejskim rynku pierwszego wyposażenia BIZNES, Motoryzacja - Rok 2014 był dla firmy Continental, jako dostawcy opon do pierwszego montażu, bardzo udany. Przyczyniły się do tego wysokie wyniki sprzedaży ogumienia zarówno w Europie, jak i w Azji.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy