Data publikacji: 2017-02-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Toyota i Shell chcą rozbudować sieć punktów tankowania wodoru w Kalifornii
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja
Toyota i Shell starają się o dotację 16 milionów dolarów w programie grantowym władz Kalifornii na budowę 7 stacji tankowania wodoru.
Toyota i Shell starają się o dotację 16 milionów dolarów w programie grantowym władz Kalifornii na budowę 7 stacji tankowania wodoru. Obecnie w całym stanie działa około 25 takich punktów.
W lutym 2017 roku Komisja Energii Kalifornii (CEC) uruchomiła program grantowy NOPA wspierający rozbudowę infrastruktury tankowania wodoru. Toyota i Shell złożyły wniosek o dotację na instalację dystrybutorów wodoru na 7 stacjach paliw Shella w tym stanie. Partnerzy wnioskują o kwotę 16 362 500 dolarów. Obecnie Shell zarządza 2 stacjami tankowania wodoru w Los Angeles.
„Stworzenie łatwo dostępnej, niezawodnej i wygodnej sieci tankowania wodoru to klucz do wprowadzenia samochodów na ogniwa paliwowe do głównego nurtu motoryzacji” – powiedział Craig Scott, manager ds. zaawansowanych technologii w Toyota Motor North America. – „Dzięki doświadczeniu i znaczących zasobach naszego partnera infrastruktura wodorowa w Kalifornii zostanie znacząco wzmocniona. Współpraca Toyoty i firmy Shell zbliży nas do stworzenia społeczeństwa opartego na wodorze”.
„Samochody elektryczne napędzane wodorem mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości powietrza, zapewniając jednocześnie kierowcom wygodę użytkowania” – skomentował Oliver Bishop, Hydrogen General Manager w firmie Shell. – „Współpraca między władzami stanowymi a biznesem jest konieczna, aby udało się upowszechnić wykorzystanie wodoru w transporcie”.
Toyota wspiera rozwój infrastruktury wodorowej we współpracy z wieloma podmiotami. W Kalifornii japoński producent dofinansował budowę 19 stacji tankowania wodoru przez firmę FirstElement Fuels. W 2016 roku Toyota rozpoczęła współpracę z Air Liquide, której efektem będzie budowa 12 bardzo zaawansowanych technicznie stacji tankowania w stanach Nowy York, New Jersey, Massachusetts, Connecticut i Rhode Island. Podobne działania koncern prowadzi także w Japonii i Europie.
W Polsce Toyota podjęła intensywne działania promujące samochody napędzane ogniwami paliwowymi, m.in. organizując pokazy wodorowej Toyoty Mirai. Koncern podjął współpracę z Instytutem Transportu Samochodowego przy organizacji konferencji poświęconej europejskiemu projektowi HIT-2-Corridors, którego wdrażaniem w Polsce zajmuje się Instytut. Celem projektu jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci stacji tankowania wodoru i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży pojazdami wykorzystującymi ogniwa paliwowe.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja